tirsdag 1. juli 2014

Prosjekt: Babynest

Stoff og utstyr for å sy babyrede
I dag tok jeg og svigermor turen til Stoff og Stil og kjøpte mønster (oppskrift) til babynest/babyrede. De som jobber der var godt kjent med produktet og var veldig behjelpelige med å finne både stoffer og platevatt (fyllet). Synes ikke det var sånn kjempemye å velge mellom, men jeg klarte å finne noe jeg likte og matchende bånd. Alt man trenger står på baksiden av oppskriftskonvolutten, så jeg regner med at jeg har fått med alt nødvendig.

Blir egentlig et kjedelig innlegg dette her, i og med at jeg ikke har noe spesielt å vise, men kan fortelle at det hele koster 290 kr. Så om man sammenligner med f.eks Sleepyhead er det fire ganger billigere. Jeg skal innrømme at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe Sleepyhead'en, men ble overtalt av min venninne Shanzah til å heller få en sydd, det blir mer personlig med farger og sånn (Sleepyhead er helt hvit) og jeg er helt enig. Men når jeg så at det var såpass mange på instagram som syr og selger dette her tenkte jeg; hm, hvor vanskelig kan det være å sy dette selv? De koster jo fra 500 kr og oppover å få sydd, men om man har symaskin, hvorfor ikke velge stoff selv og virkelig kose seg?

Gleder meg til å sette i gang! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar