søndag 29. juni 2014

"Baby Gender Reveal"-festen

Da var festen over allerede!

Nesten litt trist å fjerne all pynten som vi (les: jeg) har brukt så lang tid på å planlegge og kjøpe inn. Men det har vært så gøy! Festen ble mye morsommere enn jeg hadde sett for meg. Kanskje fordi det var helt nytt, for alle, og alt som skjedde var mer eller mindre selvbeskrivende.

Hensikten med festen er at man sammen med familie og venner finner ut om kjønnet til babyen. I utgangspunktet skal de vordende foreldrene heller ikke vite kjønnet, man skal be legen som foretar ultralydundersøkelsen om å skrive kjønnet på en lapp, så leverer man lappen til et bakeri/konditori, og de lager en kake med enten rosa eller blått fyll. Men i vårt tilfellet gikk ikke det, fordi legen som foretok undersøkelsen ikke ville krysse av på gutt/jente-lappen vår. Hun sa de har en policy om å enten ikke fortelle kjønnet, eller at man sammen skal finne ut om det. Derfor valgte vi å få vite kjønnet i forkant.

Så litt av konseptet med festen ble egentlig borte… Men siden alle andre gjester skulle få vite det på lørdag, valgte vi å gjennomføre både rosa og blå-temaet. Kaken som var bestilt fra Villa Perlesukker ble avbestilt og jeg lagde kaken selv. Skal prøve å laste opp noen bilder jeg tok ila noen dager. I mellomtiden kan du se noen mobilbilder...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar