onsdag 14. mai 2014

MamaYoga

I går var jeg på yoga for gravide, hos MamaYoga. De har kurs både på Sagene og Tullinløkka, og for meg passet tidspunktet bedre på Sagene. Jeg skjønte jo ikke først hvor jeg skulle, inngangen var visst gjennom kafeen! Men det gikk greit, jeg hadde beregnet god tid så jeg kom ikke for sent, tok ca 15min med bussen fra jobben.

Det var egentlig ganske godt å hilse på andre gravide i 2. trimester. Det var faktisk en til som var i uke 13, med termindato samtidig som meg :) 

Instruktøren vår heter Karen Elise, og begynte timen med å bli kjent med oss. Vi skal tross alt være med henne hver onsdag i åtte uker. 

Selve timen var bedre enn det jeg trodde, synes det faktisk var litt tungt, men jeg er utrolig dårlig trent da, så det er ikke rart jeg sleit med både planken, "hunden" og "stolen/gudinnen" (som er navn på stillinger). Var mye statisk trening! 

Fun fact: Om man sliter med søvnen, kan man prøve å ligge i "barnet" som er en hvilestilling, og den var faktisk veldig deilig! Btw: hunden er egentlig også en hvilestilling, men for oss som ikke har trent mye yoga før er det vanskelig å forestille seg det, for den er tung!!

Ellers veldig greit lokalet, lite og intimt, masse matter, ulltepper, div puter og pledd tilgjengelig for å bruke under områder som er vanskelig å støtte/hvile under diverse stillinger. Gleder meg til neste onsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar