torsdag 29. januar 2015

Gode tips til sammenhengende dagsoving

I dag klarte Elias å sove 2,5t på dagtid, i egen seng, på eget rom! 

I går flyttet vi senga hans fra stua til soverommet, slik at han både blir kjent med rommet sitt, og for at han skal få mer sovero. Hensikten med at vi i første omgang la senga i stua var for at han skulle bli vant til lys og lett støy, og lære seg forskjell på natt og dag. 

Vanligvis når vi legger han, våkner han etter 15-20 min, eller maks 45 min, og da er han lys våken og vil sprelle og leke. Så går det et par timer og han blir trøtt igjen, vi legger han, og han våkner igjen. Og slik fortsetter det... MEN her om dagen møtte jeg en venninne, også en nybakt mor, som tipset meg om å prøve å legge han på siden i stedenfor ryggen. Og det har fungert nesten alle gangene! 

Og en annen ting jeg hadde glemt er bruken av lammeskinnet!! Det er så mykt og lunt at babyen kanskje ikke merker at han blir lagt over til et annet (kaldt) underlag. 

Blir spennende å se hva som skjer i morgen *krysser fingrene*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar