tirsdag 20. januar 2015

Ammesinglet på 5 minutter!

DIY Ammesingletter
Jeg elsker ammetopper, men jeg elsker også å sy og redesigne gamle plagg. Her om dagen ryddet jeg i gamle klær og fant en del singletter jeg ikke fikk brukt mens jeg var gravid, kjøpte de fra Primark i London for et par pund hver. De som ammer vet hvor praktisk det er med ammesingletter, men også hvor irriterende det er å ha flere stropper på skuldrene, i tillegg til bh-stroppen. Så jeg gjorde disse singlettene om til ammesingletter og det tok ca 5-10 min per singlet. (Er du flink til å sy går det på 2-3min per singlet). Men dette er så enkelt at alle kan klare det! Det eneste man gjør er å klippe stroppen ca 10cm fra framsiden og sprette opp fra baksiden. Forsiden sys om til en liten løkke som tres over amme-bhens feste. Og viola! Singletten kneppes samtidig med amme bh-en! Men jeg skal ikke ta kreden for det selv, her er videoen som viser hvordan man gjør det.

Lykke til! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar