tirsdag 3. november 2015

Personlige kindersjokolader - diy







































I dag brukte jeg kvelden på å lage "Elias-sjokolader", som egentlig er Kindersjokolader i nye klær, hehe. Ideen fikk jeg fra fabelaktig sin blogg - som fikk dette bestilt fra Spesiellinor. Så all ære til dem for inspirasjonen!

For meg som jobber med grafisk design, var det en enkel oppgave å lage en tilpasset etikett selv. Det første jeg gjorde var å kjøpe en sjokolade for å måle størrelsen på emballasjen, finne ut hvor det blir brettekant og hvor jeg kan plassere teksten. Det mest utfordrende med det var å ikke spise opp sjokoladen :p

Bakgrunnen er fra shutterstock, endret litt på fargene, og lappet denne sammen med teksten jeg ville ha i Adobe InDesign. Tilslutt printet jeg dette på vanlig kopipapir og klipte ut en og en lapp, som jeg rullet rundt hver enkelt sjokolade. Man må selvfølgelig fjerne den blanke oransje emballasjen først da.

Fant forresten ut at denne størrelsen på kindersjokoladene er billigst hos Rema1000. (Sjekket kun på Coop Mega, Kiwi og Nille)

Om du vil prøve deg på etikettene er det følgende mål: 105mm x 70mm (bredde x høyde).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar